Mit változtat 2017-től a NAV?

Minden évben kitalálnak valami új szabályt vagy előírást, amit a vállalkozásoknak teljesíteniük kell, különben jöhetnek a bírságok. Nézzük, idén mit változtat a NAV!

Természetesen ez a mi érdekünk, hiszen a hatékonyabb ellenőrzés minket szolgál, szükség van a fejlődésre minden területen. A legújabb előírás, hogy a számlázó rendszereket upgrade-re kötelezik.Január elsejétől a NAV –hoz bejelentett programodnak (azaz minden használatban lévő számlázó rendszernek) tudnia kell az új jogszabály szerint egy önálló adat exportot végeznie. Ezt az új funkciót, hívhatjuk NAV gombnak, bele kellett programoznia a számlázó alkalmazásokba a fejlesztőknek. ( he nem tette meg azonnal szólj neki!!) Nem túl bonyolult fejlesztés, de szerintem nem is jól átgondolt az előírás. Értem az irányt, hogy nagyon ellenőrizzék a vállalkozásokat, minél kevesebb lehetőség maradjon a csalásra, a mulasztásra.

Ezzel egyet is értek.

A fejlesztések mostanra nagyjából sikerültek is. Sajnos, aki előzőekben fizetett a programjáért, annak most ismét meg kell tennie (nem is várhatjuk el, hogy ingyen kapjunk valamit, amiért már előzőekben fizettünk). Az interneten sok ingyenes megoldás is található, amik megbízhatóak és korlátozva ugyan de jól használhatóak. Nem akarok kiemelni egyet sem, arra ott a google meg a fizetett hirdetések.

 

A Számlázó programokkal szembeni követelmények változását itt tudjátok a NAV oldalán megnézni:

https://www.nav.gov.hu/nav/ado/afa080101_hatalyos/Szamlazo_programokkal20150216.html

Ha nem találsz számlázót, esetleg nem bízol bennük, vagy a csupán a véleménymre lennél kíváncsi ezzel kapcsolatban, állok rendelkezésedre.

Szép napot!